Program

Program


Program for 2026:


Torsdag 08.01: Første danseaften i 2026

Onsdag 21.01:   Fællesdans hos Gribskov Fol.

Torsdag 29.01: Generalforsamling

Torsdag 12.02: Vinterferie - ingen dans

Torsdag 26.02  Fællesdans hos os

Onsdag 18.03:  Fællesdans hos Gribskov Fol.

Torsdag 26.03: Sæsonafslutning

Lørdag 31.05:    Udflugt til Carlsberg

Weekend 19.-21.06: "De gode ting" i Skærød



 

Program for 2026:


Torsdag 10.09: Gratis dans 3 torsdage i sep.

Lørdag 19.09:   Høstfest 

Weekend 2.-4.10:  "De gode ting" i Højelt

Onsdag 07.10:  Fællesdans hos Gribskov Fol.

Torsdag 15/10  Efterårsferie - ingen dans

Torsdag 22.10: Hyggeaften 

Torsdag 12.11:  Fællesdans hos os

Lørdag ??.??:    Legestue/bal

Onsdag 02.12:  Fællesdans hos Gribskov Fol.

Torsdag 10.12: Juleafslutning med banko


Der sendes mail til danserne, hvis der sker pludselige ændringer til programmet.

Aktiviteter - Tryk og se foto.

Fællesdans

Fællesdans er et ret nyt begreb i vores forening. Det er et samarbejde med vores naboforening, Gribskov Folkedansere i Helsinge, hvor vi en gang om måneden kommer på besøg hos hinanden. Der er i alt 6 fællesdanse pr. sæson, tre i hver forening. Det er en hyggelig måde at hilse på vores naboer, og dejligt at være flere på gulvet. Det foregår som en almindelig danseaften, men om onsdagen, når vi er i Helsinge.

Du deltager om onsdagen, hvis du har mulighed for det. Det er ikke alle, der kan komme.

Hyggeaften

I efteråret har vi en hyggeaften (fordi det skulle hedde noget).

Her danser vi første halvleg, og så har bestyrelsen fundet en eller flere, som holder et lille fordrag, optræder med et eller andet eller lærer os noget nyt.

I 2025 sang BSI herregymnasternes kor for os.

Denne aften giver foreningen æblekager af forskellig slags. Du skal selv medbringe kaffe/te og service.

Legestue/Bal

Når vores nabo-folkedanser-foreninger inviterer til Legestue, er det ikke, hvad det lyder som. Nej, det er et Bal, hvor der danses folkedans. Det foregår i almindeligt tøj og sko.

Ordet stammer fra den gamle bondekultur, hvor ungdommen mødes, ofte i øverstestuen, og legede og dansede. I vore dage holder vi os til at danse.

En legestue starter som regel kl. 19 og slutter kl. 23. Undervejs er der kaffebord med boller og lagkager. Der er ofte et lotteri, som trækkes i pausen, og der synges et par sange, inden dansen begynder igen.

Høstfest

Hvert år i september har vi høstfest. Ikke fodi vi har høstet, men fordi, det var noget man holdt, i den periode og i det bondesamfund, som vores danse stammer fra.

Værtskabet går på skift hos dem af vores medlemmer, som har plads til mange mennesker.

Vi mødes for det meste til kaffebord om eftermiddagen. Vi underholder os med snak, spil, quiz eller andet fornøjeligt, inden vi spiser aftensmad sammen. Her er konceptet ofte, at alle bidrager med en lille ret til buffeen.

Cykel- og gangholdet.

Cykelholdet blev staret i 1999, med det formål at vi skulle træne til at køre 50 km ruten til Helsinge Rundt. Det gjorde vi i mange år, men skavanker og alderen indhentede mange af os.

Vi startede på nogle ”gamle lig” uden gear, men i dag har de fleste en elcykel.

Vi kører ikke længere Helsinge Rundt og heller ikke 50 km – max 25. Der er nogle, som slet ikke cykler mere. De går en tur i stedet for. Men vi mødes stadig hver tirsdag om sommeren, og skriftes til at være værter på start- og slutstedet for cykel/gåturen, samt værter for kaffen og lidt spiseligt bagefter. Vi har en tur hver i løbet af sommeren, så det er ikke noget, der er voldsomt tidskrævende.

Det er ikke alle foreningens medlemmer, der deltager her - kun dem der lyst.

Vi cykler/går tirsdag kl. 10.00.

Billeder

Privacy policy

OK